Slottrack Slottrack

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

PETIT LE MANS

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Ninco banen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kimi
Slot Race Snelheid 3
Slot Race Snelheid 3


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 116
Woonplaats: ede

BerichtGeplaatst: 02-05-2015 21:31:04    Onderwerp: PETIT LE MANS Reageren met citaat

Deze post is niet van mij.
en is afkomstig van racebaan.com en slotforum.com

Building "PETIT LE MANS" - door Yves Lambert
Introductie

Autosport heeft me altijd geïnteresseerd, vooral Le Mans. Als jonge jongen die ik gebruikt om te spelen voor uren met een Jouef slot spoor samen met mijn broer en vader. Mijn ultieme droom is om een ​​kopie van het Le Mans circuit in schaal 1/43 (Jouef) bouwen met alle het landschap, maar het ging nooit verder dan de planningsfase. Opgroeien, ik verloor belang (grote jongens niet meer spelen ...), maar het idee bleef altijd in de achterkant van mijn hoofd. Toen kwam de pc racegames, maar ze kon nooit het gevoel dat men eigenlijk fysiek "rijden" de auto te geven. Op 34-jarige leeftijd ontdekte ik een 1/32 Fly slotcar in een speelgoedwinkel in een stad aan de Belgische kust en was zo gecharmeerd door zijn realisme dat ik gewoon moest die auto hebben. Vanaf dat moment ging het allemaal heel snel. Ik besloot dat ik zou mijn oude Le Mans droom-spoor op te bouwen en kocht een Ninco-set om te beginnen met. Vervolgens heb ik zocht het internet voor allerlei nuttige achtergrondinformatie die me kon helpen vormgeven van het landschap en het spoor. En in het geval van Le Mans, er is echt veel informatie beschikbaar.









 

Track ontwerp
Met de echte baanplan in het achterhoofd en het gebruik van de Tracker2000 programma, ontwerp ik mijn versie van de echte Le Mans circuit. Aangezien dit circuit maakt slechts één grote lus, ik zou worden gelaten met veel ongebruikte ruimte in het midden. Daarom is een bochtige center-sectie die die ruimte zou kunnen vullen en zijn een tegenwicht voor de snelle buiten loop voegde ik. Ik wil hier aan toevoegen dat ik veel ontwerpen hebben gemaakt voordat ik het goed naar mijn smaak. Zodra ontworpen ik meteen gebouwd voor echt en testdrove om te zien of het gepresenteerde uitdaging genoeg chauffeurs. Pas na zo'n 20 ontwerp-veranderingen die ik gevonden wat ik zocht. Het aardige ding over het is dat veel mensen rijden het hebben verschillende "crash" -punten en dat ondanks de wendingen in het midden stuk, het een snelle circuit blijft. Een van de belangrijkste kenmerken is het lange rechte stuk, de "Hunaudières", die meet ongeveer 5 meter in totale lengte, waar mijn verzameling slot-LMPs kunnen komen tot volle snelheid. In tegenstelling tot de echte circuit, is het lange rechte stuk, gevolgd door een haarspeld, waar de meeste newbies crash keer op keer. Voor de rest is het vooral een reeks van linker- en rechter bochten die moeten worden genomen op de juiste snelheid en momentum, indien u wenst te winnen bij "Petit Le Mans"!

Tafel

Zodra het basisontwerp werd bepaald, bouwde ik de tafel, waarop de baan zou worden gelegd. Ik koos ervoor om een ​​grote stevige constructie van 5,4m x 2,6m bouwen op een hoogte van ongeveer 1,25m. De tafel is sterk genoeg om een ​​volwassen man gewicht te dragen (zoals ik regelmatig lopen overheen om dingen toe te voegen of te wijzigen) en kan worden gereden op het punt om marshalls laten wat extra kamer tijdens het racen-avonden. Van het internet, sites als www.racebaan.com (in het Nederlands, sorry!), Die voorzag me met veel informatie die nodig is om de bouw te beginnen.

 




Cijfers & Gebouwen
Op de uitkijk voor hedendaagse figuren en gebouwen ontdekte ik SRA en bestelde 3 pit gebouwen (en kreeg twee meer voor mijn verjaardag en één voor de kerst ...), bijna alle SRA- en twee MRRC beeldje-sets. Al deze items zijn zorgvuldig met de hand (of gespoten in het geval van de gebouwen). Ik voor het eerst weggesneden alle overtollige materiaal, vervolgens gewassen ze in een milde water / schoonmaakmiddel en laat ze drogen voor een nacht. Daarna heb ik toegepast een primer (zeer belangrijk!) En vervolgens kleur na kleur van de standaard modellering verven (Humbrol / Revell), proberen te werken op zoveel figuren met dezelfde kleur als mogelijk. Op deze manier kunt u voorkomen dat veranderende kleuren te vaak en te vervelen, want er zijn geen resultaten na een paar avonden van de schilderkunst. Ik begin altijd van met de belangrijkste kleur en afwerking met de details en doen het gezicht en de handen laatste. Andere mensen beginnen met het gezicht, maar het komt allemaal neer op persoonlijke voorkeur. Vergeet ook niet om alle noodzakelijke maten borstels te krijgen voordat je begint, recht voor de kleinste: "OO". Voor de rest is het aan u, of u een realistische paintscheme gebruiken voor uw pitcrews of je eigen verbeelding. Ik koos ervoor om decals in 1/43 toe te voegen extra realisme.




























Realiseer je in de tijd dat het altijd leuker om een ​​pitcrew met een kleurenschema montage van de auto in de pits ... Op het internet vindt u voldoende achtergrond info & foto's vinden over dit onderwerp om zelfs de meest veeleisende modelbouwer passen hebben. Voor de gebouwen heb ik besloten om een ​​saaie grijze basiskleur gebruiken net als de echte Le Mans pitlane. De luifels op de pitmuur werden geschilderd in dezelfde kleuren als hun respectievelijke teams. De baan zelf is gemaakt met zwart schuurpapier en een geschilderde MDF paneel het imiteren van de betonnen plaat van de echte Le Mans pitlane, terwijl de witte markeringen werden gemaakt met behulp van een corrector Pritt roller. Om dat te doen; roll off de gewenste lengte van de witte corrector en een heldere lijm aan de corrector kant. Draai vervolgens ondersteboven en duw op zijn plaats, met de plastic kant aan de bovenkant. Laat een gewicht op het voor de nacht en wanneer deze volledig droog, scheur voorzichtig uit de plastic tape, laat de witte corrector tape op de baan. Tot slot omlaag gedrukt met een zachte rubberen pad om het vast te houden aan het schuurpapier.

 



 

Nivelleren en verbreding van de baan
Ik voor het eerst vast een plastic schuim gebruikt in de hardhouten vloeren over de gehele table-top, waardoor de resonantie / geluid van de auto's op de baan verminderen. Toen legde ik uit de baan en vast de grenzen Ninco in de bochten, beslissen welke grenst zou rood / wit blijven en die zwarte om het er realistisch moet worden geschilderd. Een track met alle rood / wit stoepranden ziet er erg toylike, dus is het belangrijk om te bepalen waar de auto's de stoepranden zou raken als het live-action. Ik knip dan meteen MDF-platen op maat en ook schilderde ze zwart om optisch verbreden het spoor. De hele tafel werd vervolgens bedekt met PS-panelen (1 cm dikte van DIY-store), legde de track op de top van het en schetste de hele zaak. Ik verwijderde het circuit opnieuw (met de grenzen / stoepranden in plaats) en knip de contouren in de panelen. Zodra dat klaar was, heb ik de baan weer op zijn plaats resulteert in een track niveau met de PS panelen. Na spijkeren de PS-panelen en de MDF kanten op zijn plaats, werd fase 1 afgerond, en een beetje testrun in orde was.

 

Gras / Gravel pit
Na zorgvuldig bestuderen van veel foto's van echte tracks, heb ik besloten waar de beboste gebieden en grasvelden zou komen. De exacte locatie van de pitlane werd gekozen en de gebouwen zijn geïnstalleerd. Dan kocht ik wat gras bladen gebruikt in model spoorwegen. Met behulp van een spiegel techniek met doorzichtige kunststofplaat I maait platen op maat en geplakt met standaard witte wood-lijm (DIY), zodat zij de randen van de randen en de PS-platen bestrijkt. Vervolgens werden de vangrails geplaatst naast de baan, ze zorgvuldig positioneren weg van de baan (zoals in real-life situaties!), Zodat een auto die uit komt, zal niet raken de vangrail meteen, maar eerst glijdt over het gras en vertraagt ietwat afgenomen (afhankelijk van de snelheid natuurlijk!) voordat deze wordt gestopt door de rails. Ik koos ook om ongeveer vijf grind putten om zich in de juiste plaatsen een gebruikte eenvoudige bruine schuurpapier om de truc. Ik probeerde echt zand, maar het graan nooit leek goed genoeg voor 1/32, zo snel het idee verlaten.





 




















Guard-rails / barrières
De techniek met de flexibele Ninco rails is heel simpel: gewoon leg ze plat precies waar je ze wilt hebben en maak kleine insnijdingen in het gras blad, gebruik dan een grote platte schroevendraaier om het openen van een gat in de PS-schuim en pus in de "poten" van de rails (na het snijden van de vergrendelingsklem aan de onderkant). Met deze techniek I geplaatst deze rails aan beide zijden van het gehele circuit.

 


 

Schermen
Nogmaals heel eenvoudig, nog wat mooie roestvrijstalen muggengaas (2,3 mm x2,3mm) van uw lokale hardware winkel en snijd het op maat. Snijd vervolgens metalen staven ongeveer 1 cm langer dan de hoogte van uw hekken (100mm in mijn geval) en lijm ze op gelijke tussenafstanden aan de mesh. Volgende duw de onderzijde van de metalen staven in de PS-schuim, en daar ga je!


 

Billboards
Logo's zijn gemakkelijk te vinden over het hele internet en sommige Slotracing sites hebben ze nog voor u verzameld. Het enige wat je dan nog hoeft te doen, is af te drukken op een aantal duidelijke zelfklevende folie en knip ze uit. Voor de billboards zelf heb ik een flexibele witte PVC poster profiel (DIY) en eenvoudig vast de logo's op hen, zorg ervoor dat ik herhaalde hetzelfde logo genoeg om het er goed uitzien. Daarna heb ik gewoon vastgelijmd aan de PVC-profiel aan de bewaker rails ... Nu de gebieden waar ik had gekozen om bomen te plaatsen neede een bosbodem. Deze gebieden werden vervolgens bedekt met bruine turf, dan komen er donkergroen gras (in zakken) en eindelijk wat groen foam kudden, al gebruikt voor modelbanen.

 

Bomen
Zoals je kan wel of niet weet het Le Mans circuit is gelegen in een zeer bosrijke omgeving, vooral pijnbomen, dus om het te recreëren ik veel nodig had en dan bedoel ik veel bomen om het er goed uitzien ... De bomen zijn een verhaal op zich, met gezocht naar realistische bomen in schaal 1/32 voor een zeer lange tijd, heb ik eindelijk een website www.canyoncreekscenics.com die het recht pijnbomen voor Le Mans aangeboden. Na een eerste bestelling voor een paar afgewerkt bomen en een "doe" -pakket, ontdekte ik dat de bomen werden gemaakt uit een houten pin en "bijkantoor & ledemaat" materiaal met behulp van een speciale techniek vrij unieke naar Canyon Creek. Zodra ik had de smaak te pakken, kocht ik heel veel van deze tak & ledematen materiaal en kreeg om te werken aan de bouw van 160 (!) Bomen mezelf met handgesneden houten pennen (bouwmarkt) geschilderd en afgewerkt volgens de nieuw verworven vaardigheden (veel dank aan Pete Vassler voor zijn deskundig advies!)






De 40 loofbomen waren zelf gebouwd met behulp van Petite Pine Trees materialen (US), die in feite een soort dikke tak die een remarquable gelijkenis met een boom in 1/32 heeft. Op die boom je Polyfibre (vanaf elke hobby-kunstwerk winkel) wrap dat werd geschilderd met een kleur te wassen. Na dat, spuit de Polyfibre met haarlak en strooi dezelfde groene schuim kudden als eerder gebruikt. Om de bomen te installeren, gewoon een gat in de bodem van de boom en lijm een ​​onthoofde nagel. Het deel van de nagel uitsteekt moet de hoogte van uw PS-schuim, zodat u kunt invoegen en gemakkelijk te verwijderen. Duw hem gewoon in en je boom zal overeind blijven.

 




 

Extra functies
Om de opening van het luik in het midden van de tafel te vullen, kon ik niet te veel bomen, omdat ze uiteindelijk af zou vallen, als er geen worden vastgelijmd aan de tafel. Le Mans is bekend dat veel kampeerders hebben, dus ik koos voor een camping-scène op die locatie te zetten. Ik bouwde de tenten met tandenstokers elkaar gelijmd waarover ik een imitatie tent gemaakt van echte tentdoek. Ik moet toegeven dat ik had wat hulp van mijn vrouw Kathy, die het zaaien deed voor mij, iets wat ik niet helemaal onder de knie.

Het tweede kenmerk is de Crash & Rescue scène met de Porsche. Voor dat ik een licht beschadigd lichaam van een Proslot Porsche van Sean, die ik dan 'beschadigd' volgens sommige foto's die ik eerder gedownload besteld. Voor de schade / uitgebrand-effecten ik de standaard modeling-technieken gebruikt. Ik wilde de auto te kijken als het in de barrières en dat een marshall had net trok de bestuurder door de portier was neergestort. Dat betekende dat ik moest die deur te openen. Ik ben dan ook opgewarmd mijn mes-mes en, heel voorzichtig, dwars door het plastic om de deur te verwijderen. Zodra dat gebeurd was geschuurd de randen af ​​met schuurpapier om een ​​glad oppervlak te verkrijgen. Eén van de voorwielen werd vervolgens afgebroken en gelijmd terug op zijn plaats in een gekantelde positie, zodat het lijkt alsof de as tijdens de crash had gebroken. Om de scène te voltooien voegde ik de mashall helpende-driver-figuur en de SRA brandweerman. Om de indruk dat hij met behulp van zijn brandblusser te geven, ik gelijmd sommige watten aan het mondstuk.

 






 

Achtergrond
De achtergrond is een opgeblazen weerspiegelde foto van mijn vrienden gedrukt op zelfklevend papier bij een lokale reclame / afdrukken agentschap. Tenzij je goede vrienden in deze kringen niet proberen om dit te krijgen; te duur!

Track-timing

Gedaan met Race-control, een Duits programma met sensoren ONDER de baan die het mogelijk maken voor een meer realistische look (zonder de brug). Het beeldscherm is opgehangen aan het plafond.

Verlichting

De laatste stap was om verlichting toe te voegen, kocht ik ook wat het "Leven zoals" multi-scale "Expressway lichten", verwijderde de plastic bases en verving ze met enkele fijne aluminium buizen vond ik bij een lokale modelbaan winkel. Vergeet ook niet om de draden te trekken door de buis voordat lijmen het aan de lightpost. Daarna geboord twee gaten met verschillende diameters. Een fijne gat net groot genoeg om de draden te trekken door aan de onderkant van de tafel en een tweede iets grotere diameter net groot genoeg om de alu buis past en net diep genoeg om het licht pole opstaan ​​(niet helemaal door het bos ). Trek vervolgens de elektra door de fijne gat met een fijne metalen draad en steek de stok in het ondiepe gat. Sluit de draden aan op een regelbare versterker en genieten van het uitzicht !!! Deze opzet maakt het mogelijk om de spanning te zetten naar beneden voor ervaren chauffeurs en voor de onervaren. Je doet echter nog steeds de Xenon-lampen in de auto's nodig. De lichten zijn niet helder genoeg alles zichtbaar te maken, iets wat ik toch niet wil!


 



Ik hoop dat dit artikel zal fellow slotracers inspireren om het bouwen van een vergelijkbare lay-out, omdat het landschap voegt zoveel realisme en diepte aan een anders toylike spoor, dat niet-racers kan genieten van het uitzicht, terwijl chauffeurs genieten van de race!
Een laatste woord van advies: neem de tijd om te beslissen wat je wilt, krijgt de nodige achtergrondinformatie en nemen genoegen in de bouw van het landschap!

Yves Lambert
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
svvander
Slot Race Snelheid 11
Slot Race Snelheid 11


Geregistreerd op: 23 Apr 2015
Berichten: 362

BerichtGeplaatst: 02-05-2015 22:23:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi... maar waarom klinkt de naam Yves Lambert mij bekent in de oren???
_________________
"Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna (21 maart 1960 - 1 mei 1994)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 02-05-2015 22:45:21    Onderwerp: PETIT LE MANS Reageren met citaat

Mooi!!!!!!!!!!!!!!!! Enorm MOOI!!!!!!!!!!!!!!!
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
kimi
Slot Race Snelheid 3
Slot Race Snelheid 3


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 116
Woonplaats: ede

BerichtGeplaatst: 03-05-2015 07:58:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Zeg het is svvander.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
svvander
Slot Race Snelheid 11
Slot Race Snelheid 11


Geregistreerd op: 23 Apr 2015
Berichten: 362

BerichtGeplaatst: 03-05-2015 08:49:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik denk dat ik de persoon in het echt al gezien heb... Of een toch al eens ben tegengekomen.
_________________
"Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna (21 maart 1960 - 1 mei 1994)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Ninco banen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum