Slottrack Slottrack

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

LOTUS EUROPA

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Bouw, ombouw en tuning
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 18-05-2016 21:36:08    Onderwerp: LOTUS EUROPA Reageren met citaat

Deze keer geen F1 maar een klassieke sportauto. Maar dan wel een Lotus!!!
Deze kit is van OCAR compleet met chassis en aandrijving. Allemaal heel standaard.

De montage is vrij simpel, alleen aan de achterzijde van de kap moet een beetje ruimte gemaakt worden om het chassis er goed in te laten vallen. Een mooi karwei voor het slijptolletje.

Uiteraard al even nagedacht over de uitvoering van de Lotus Europa. Nee het wordt geen JPS uitvoering. Momenteel worden er allerlei automodellen uitgebracht met JPS erop terwijl die nooit zo hebben gereden. Dus ik kies voor een oudere uitvoering. Het wordt de Gold Leaf uitvoering. Wat dan weer een mooie uitdaging is. Weer lekker zelf decals maken!!!

Het kleurenschema is dus volgens onderstaande foto met meteen een wijziging, de velgen worden goudkleurig. Ook het model kan iets verschillen van de foto. De Lotus Europa werd in de periode 1966-1975 geproduceerd dus daar zijn vast wel variaties in gemaakt. OCAR geeft overigens niet aan om welke versie het hier gaat. Sterker nog, OCAR geeft helemaal niets aan. Dit is de kit, geen beschrijving, veel plezier ermee!!!



WORDT VERVOLGD!!!
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Dagobert II
Nog 2
Nog 2


Geregistreerd op: 09 Mei 2016
Berichten: 33
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: 18-05-2016 22:34:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Dan wacht ik daar met spanning op!!!

Goede keus. Aparte sportauto (op straat) destijds. Ik heb er als kind, toen ze nog gemaakt werden of kort na productie, slechts één gezien kan ik mij herinneren. Uiteraard had ik daarna de paarse van Matchbox in huis. Smile
Lastig decaltje... Succes!
_________________
Groeten,

Michaël
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 20-05-2016 16:53:19    Onderwerp: Het chassis monteren. Reageren met citaat

Het chassis is heel basic. Lekker simpel met een in-line aandrijving. Het enige wat zorgvuldig moet worden bekeken zijn de schroefgaten. En dat deed ik dus fout. Vandaar dat de schroef aan de achterzijde in het midden is geplaatst. Bij de kit zijn ook spacers geleverd zodat de vooras op zijn plaats blijft. Dan maar meteen de sleepcontacten monteren en de draden aansluiten op de motor. En de verrassing is groot want de Lotus Europa met dat eenvoudige chassis zonder magneet rijdt meteen probleemloos.


Aan de kap is nog niets gedaan, dus alle gietresten zitten er nog aan!!!


De eerste meters van de Lotus Europa!
http://d3rd3i2xz0wkmj.cloudfront.net/02/5d/vid--427916211-b13f0d52-cd9d-4da5-bbb0-f95a1f101700-640x360.mp4
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
hvand
Slot Race Snelheid 9
Slot Race Snelheid 9


Geregistreerd op: 27 Apr 2015
Berichten: 264

BerichtGeplaatst: 20-05-2016 19:17:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Fraai hoor!
Mooie velgen zitten erbij...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 01-06-2016 21:52:27    Onderwerp: Het carrosserie spuiten. Reageren met citaat

Ik gebruik gewoon spuitverf op acryl basis van de ACTION. Primer Grijs. Grijs vanwege het feit dat het carrosserie nu wit is. En rood komt beter tot zijn recht op een grijze ondergrond. Nu ga ik er vanuit dat iedereen wel weet hoe grijze primer er uitziet. Dus die foto sla ik over. Wel een foto van de Lotus Europa in de rode kleur. Deze lak laat ik een paar dagen uitharden. Dan het karrosserie afplakken met masking tape en de witte stroken aan de onderzijde spuiten.



_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 01-06-2016 21:57:22    Onderwerp: De afwerking. Reageren met citaat

Aan de binnenzijde van de luchtinlaten plaats ik messingkleurig gaas.
Het windscreen wordt geplaatst.
Een ruitenwisser uit de rommeldoos moet de voorruit compleet maken.
Buitenspiegels waren eveneens niet meegeleverd, gelukkig is de rommeldoos bijna een bodemloze put, dus die staan er nu ook op.
De velgen worden zoals eerder vermeld goudkleurig.

En dan de decals.
De GOLD LEAF decals heb ik al eens gebruikt bij een kit van Penelope Pitlane. Maar........ gelukkig wel eerst gescand. De gouden biezen heb ik nog op een decalsheet van een Lotus 76. Maar voordat ik die ga gebruiken worden deze eerst gescand. Doe dit met minimaal 300 dpi.
De Gold Leaf decals print ik dus zelf uit. De decal die op de motorkap komt krijgt een volledige dikke rode rand om de witte lijn te maskeren. De decals die op de zijkanten komen krijgen een rode rand tot aan het witte gedeelte. De decals worden geprint op wit decalpapier. Doe je dit op transparant decalpapier dan zie je niets van de decal als je die plaatst op een donkere ondergrond.
Na het printen de sheet goed laten drogen en dan de sheet voorzien van een laagje acryl vernis. Dit is nodig omdat de meeste printers geen watervaste inkt hebben. De gouden biezen neem ik van de originele sheet dus die staan op een transparante ondergrond.



_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Dagobert II
Nog 2
Nog 2


Geregistreerd op: 09 Mei 2016
Berichten: 33
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: 04-06-2016 14:20:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed gelukt. Mooi.
Misschien nog met een rode stift langs de decal.
_________________
Groeten,

Michaël
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Bouw, ombouw en tuning Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum