Slottrack Slottrack

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Clarck Ville Valley Slot Racing Resort

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Scalextric banen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 14-05-2015 20:35:08    Onderwerp: Clarck Ville Valley Slot Racing Resort Reageren met citaat

Een slotracebaan bouwen. Wat ga je doen, analoog, digitaal of misschien wel analoog en digitaal. Als iemand nu begint zou ik zeggen DIGITAAL. Hoewel...... als je net als ik graag met van die oude F1 auto's rijdt kan dat wel eens een probleem worden. Ik heb zelf wel even overwogen om beide systemen te nemen maar gezien het feit dat ik toch altijd alleen rijdt is mijn baan gewoon analoog gebleven.



Die pitstraat in het digitale systeem hield mij wel bezig. Ik dacht dat moet toch ook analoog kunnen. Natuurlijk niet zo geavanceerd als digitaal. Maar toch het moet kunnen. Dus toch maar een pitstraat besteld, de onderkant losgemaakt. En jawel hoor, die wissel werkt gewoon als een wissel bij de modeltreinen.

Dus een schakelpaneeltje gemaakt met twee momentschakelaartjes en ondergetekende kan de pitstraat inrijden. De zes baandelen zijn allemaal apart geschakeld, met andere woorden, elk baanstukje heeft zijn eigen schakelaar. Staat daar een auto dan gaat de spanning daar van de baan zodat de auto gewoon blijft staan. Het zesde baandeel houdt ik altijd vrij zodat ik wat ruimte heb om de pitstraat in te rijden. De auto die vooraan staat is als eerst aan de beurt en sluit weer achter aan. En vervolgens alle auto's even door laten schuiven. Een hoop gedoe, maar het staat wel leuk.


De Lotus Curve.


Niki Lauda en James Hunt in de Lotus Curve.


De Cooper Chicane.


Niki Lauda en James Hunt in de Cooper Chicane.

Helaas heb ik door omstandigheden al geruime tijd niet meer aan de slotracebaan gewerkt. Ik hoop de werkzaamheden in het najaar weer op te kunnen pakken.
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
svvander
Slot Race Snelheid 11
Slot Race Snelheid 11


Geregistreerd op: 23 Apr 2015
Berichten: 362

BerichtGeplaatst: 15-05-2015 09:26:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Knap hoe overdacht de meeste banen hier worden gemaakt. Het is mij zelf opgevallen, dat het plannen/dromen (meestal) leuker is dan het bouwen of rijden zelf. Aan deze baan merk ik dat er zeker niet over 1 dag ijs is gegaan. Beroepsmatig (zware afwijking, ik weet het), vraag ik me dan steeds af of dit via projectmanagement gaat of uit de losse pols. Of m.a.w. hoe gestructureerd gaan jullie tewerk met jullie baan?

Dit even terzijde. Ik ben benieuwd naar het vervolg.
_________________
"Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna (21 maart 1960 - 1 mei 1994)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 15-05-2015 12:56:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Sven,

Uiteraard ben ik ook begonnen met een baan in de woonkamer tot aan de voordeur. Dik 10 meter recht stuk. Allemaal heel leuk. Maar dan ga je rijden. En elke keer vliegen die auto's op het verste punt uit de baan. Dat was voor mij de reden een baan te bedenken waarbij je overal makkelijk bij kunt. Zeker als je vaak alleen rijdt.
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
svvander
Slot Race Snelheid 11
Slot Race Snelheid 11


Geregistreerd op: 23 Apr 2015
Berichten: 362

BerichtGeplaatst: 15-05-2015 16:11:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Dus, als je bent beginnen bouwen, vanuit een situatie die je wou verbeteren... lijkt me logisch.

Ik zoek nu naar een oplossing om de ruimte (die absoluut niet heb) nuttig te benutten en toch een baan te hebben die kan blijven staan. Heb al aan vanalles gedacht, maar niets voldoet.
_________________
"Being second is to be the first of the ones who lose." Ayrton Senna (21 maart 1960 - 1 mei 1994)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 15-05-2015 20:16:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn broer had hetzelfde probleem. Maar zag de ruimte in zijn kamer niet.
Het is misschien niet zo spectaculair, maar als je een baan maakt vlak langs de muren van de kamer met een uitneembaar stuk voor de deur, kom je een heel eind. Of een U vorm, je laat de baan dan vlak langs reeds gelegde baanstukken weer terug gaan. De uitdaging kan je vergroten door slim de kruisingen en chicane's te plaatsen.
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
hvand
Slot Race Snelheid 9
Slot Race Snelheid 9


Geregistreerd op: 27 Apr 2015
Berichten: 264

BerichtGeplaatst: 15-05-2015 21:48:17    Onderwerp: Reageren met citaat

deze heer heeft een paar oplossingen bedacht..

http://www.slotforum.com/forums/blog/gokartride/index.php?s=84eacfc634c9537e343e11c27c8a93ac&

allemaal heel netjes gedaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Dagobert II
Nog 2
Nog 2


Geregistreerd op: 09 Mei 2016
Berichten: 33
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: 11-05-2016 02:04:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie baan. En Lauda en Hunt; ooit op de Mavo een spreekbeurt over gehouden. Was niet zo'n succes, meer een opsomming vond de leraar. Laughing

Maar die pitlane? Is dat voor jezelf bedoeld? Je wilt je rondjes rijden met af en toe een andere auto zonder naar de kast te hoeven lopen zogezegd?

Ik ben namelijk aan het broeden. Ik ben/word ook solorijder en ook analoog en ik zit te denken aan een soort bergklim. Vaak zie je een keerlus maar dat vind ik niet zo mooi. Ik vind het mooier dat hij (eventueel bijna) rond gaat.

Ook wil ik graag dat de volgende auto al klaar staat. Dus een file auto's die vanuit een soort schaduwpaddock naar de startlijn rijden. Steeds een stukje verder. Ik zal ook met wissels moeten werken. Voor die file dus ook met lagere spanning en stoppen bij de startlijn.

En voor terug naar de schaduwpaddock ook zoiets natuurlijk.

Hm... Think denk, denk, denk... Wink
_________________
Groeten,

Michaël
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
JPS
Slot Race Snelheid 6
Slot Race Snelheid 6


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 169
Woonplaats: Gouda

BerichtGeplaatst: 11-05-2016 11:30:25    Onderwerp: Reageren met citaat

@ Michael

Kijk eens naar een project van Hans van Doorn. Hij heeft Carrera Universal baandelen zodanig aangepast dat je rond rijdt over een 1 sporige baan.

En jouw file idee komt eigenlijk overeen met mijn pitstraat.

Ik ben met mijn baan overigens nog steeds niet veel opgeschoten. Te veel auto's gebouwd en teveel aan mijn treinen baan gewerkt.
_________________
GREAT HOBBIES TAKES TIME AND NEED PASSION
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Dagobert II
Nog 2
Nog 2


Geregistreerd op: 09 Mei 2016
Berichten: 33
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: 11-05-2016 18:06:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Hahaha...wij sukkelige bouwers toch. Hoofd vol met plannen, overal projectjes en eigenlijk komt er niets af. (Nou ja, bij jouw de auto's wel)
Hoe herkenbaar.
_________________
Groeten,

Michaël
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Scalextric banen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum