Slottrack Slottrack

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bomen? Zullen we daar eens over bomen?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Scenery
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dagobert II
Nog 2
Nog 2


Geregistreerd op: 09 Mei 2016
Berichten: 33
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: 09-05-2016 20:13:53    Onderwerp: Bomen? Zullen we daar eens over bomen? Reageren met citaat

Elders las ik ergens over spieken bij de modelspoorwereld. Maar dat kan ook bij de modelbouw. Vooral diorama's in 1:72 of 1:35.

Bomen kun je bijvoorbeeld prima zelf maken van meeraderig draad, soldeertin, basisverf, vlokken en loof (foliage). Die laatste twee zijn wel wat duur in aanschaf maar zoveel meer waard dan de standaard h0 (1:87) van Noch, Busch en degelijke, die ik op sommige foto's van banen zie staan.

Voor mijn h0 project koop ik niet eens bomen ik maak ze allemaal zelf.

Ik weet, de meesten gaan voor een baan vol met techniek en zijn tevreden met standaard gebouwen en andere scenery. Maar als je mooie rotsen, graspartijen en bomen wilt hebben is zelf maken echt veel mooier. Je hebt voor h0 ook handgemaakte bomen van bovengenoemde leveranciers. Maar die kosten dan ook zo'n 25,- euro per stuk. En voor dat bedrag maak ik (in h0) er zelf wel vier. Dus twee in 1:32. (Die in h0 kunnen prima voor jonge bomen door gaan langs een racebaan.

Dus als je een mooie scenery ook waardeert zou ik zelf bouwen.

Tot slot wat foto's van mijn h0 project en een link naar een "How to". Wel in het Duits maar vol met plaatjes. Dus de strekking snap je wel. Let op; hij bouwt zowel voor 1:72 als voor 1:35.

Als ik zelf aan 1:32 of 1:43 bomen bouwen toe ben laat ik natuurlijk ook de stappen zien. Het loof is van Mini-Natur.

Twee berken in wording.


En met loof.




Een populier.



Bomen maken
_________________
Groeten,

Michaël
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Scenery Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum