Slottrack Slottrack

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fabcar Porsche Daytona Prototype

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Diverse/eigenbouw
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
valie
Slot Race Snelheid 3
Slot Race Snelheid 3


Geregistreerd op: 29 Jul 2015
Berichten: 100
Woonplaats: Lemelerveld, Nederland

BerichtGeplaatst: 10-04-2016 16:37:37    Onderwerp: Fabcar Porsche Daytona Prototype Reageren met citaat

Een verveelde, non-actieve slotracer is een heel erge “koppijn” in en om het huis en om niet met de Madame van het huis slaags te raken, ben ik in mijn “wrakken” doos gaan graaien en een body van een slotcar die ik ooit van een clublid kregen, gevonden.

De auto heeft een heel dunne plastic body en lijkt op een Daytona Prototype uit de 2000’s. Na een creatieve zoekactie op Google, ontdekte ik dat dit de nr. 58 Fabcar Brumos Porsche DP uit 2006 is. Met verder uitzoekwerk, blijkt het een body te zijn van MTR32. Ik ben nog altijd onder de indruk met Milan’s auto’s en wil ook ooit eentje hebben, terwijl ik toch al één in het “wrakken” doos heb liggen.





Nog meer wrakstukken, leverde nog een schat op! Een oude MG Vanquish McLaren M8D waarvan het body en vleugel al naar de Filistijnen waren en het chassis en een stuk van de cockpit lijkt er wel wat op. De wielbasis is perfect voor het body en uit onderdelen box pakte ik een Ninco Crusher 23500 rpm motor, NSR velgen, de originele voorwielen van de McLaren en Slot.it tandwielen.







Omdat het body van zo’n lichte plastic, of is dat toch Lexaan, gemaakt is, besloot ik om de McLaren’s cockpit mee te nemen om de gewicht zo dichtbij de minimale gewicht voor een carrosserie in onze clubreglement te krijgen. Dat betekent dat ik heel intensieve chirurgie op de cockpit zulle moeten toepassen. Deze zijn de geplande snitten om binnen het body te passen.



“A quick dry fit looks like this”.



Nou kan ik met het "low budget" bouw beginnen!


Laatst aangepast door valie op 12-06-2018 21:53:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
valie
Slot Race Snelheid 3
Slot Race Snelheid 3


Geregistreerd op: 29 Jul 2015
Berichten: 100
Woonplaats: Lemelerveld, Nederland

BerichtGeplaatst: 22-11-2017 21:30:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Deze Fabcar is uiteindelijk klaar en staat zo op mijn nieuwe baan op de zolder.

Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Diverse/eigenbouw Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum