Slottrack Slottrack

 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

PITLANE
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Carrera banen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MaartenCarr
Medemoderator
Medemoderator


Geregistreerd op: 23 Mei 2015
Berichten: 93
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: 27-06-2015 08:26:36    Onderwerp: PITLANE Reageren met citaat

Hallo,
Op mijn Circuit Weldaad ben ik begonnen met een enkele Pitstraat.
Hierin is het tankstuk opgenomen. Als je daaraan voorbij bent gereden kun je je tank weer vullen.
Omdat je toch steeds een stapje verder wil maakte ik van deze enkele Pitlane een dubbele.

Ik combinatie met mijn tijdregistratie-programma Cockpit XP bouwde ik ook 2 sensoren in, waarmee een Speedlimit in de Pitlane mogelijk werd.

Na enige tijd merkte ik dat de dubbele Pitstraaat eigenlijk niet gebruikt werd.
Daarnaast vond ik dat de Carrera wissels, die de toe-/afrit naar de Pitstraat vormen, vrij scherp zijn en waardoor het rijden over deze wissels er in mijn ogen onnatuurlijk uitziet.

Ik heb toen de hele zaak weer op z'n kop gezet en heb een nieuwe (enkele) Pitlane gemaakt waarbij ik gebruik heb gemaakt van Carrera's Engstelle ( ofwel: wegversmalling)


Deze opstelling bevalt me alweer een tijdje goed.
Voordeel is ook dat ik nu ruimte gemaakt heb tussen het circuit en de Pitlane.
Hier horen natuurlijk enkele (wat met een mooi woord heet) Pit Crew Timing Stands.

Foto's volgen.
Wat is jullie mening over de Pitlane ? Enkel, dubbel ? Question
_________________
met vriendelijke groeten,
MaartenCarr
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
hvand
Slot Race Snelheid 9
Slot Race Snelheid 9


Geregistreerd op: 27 Apr 2015
Berichten: 264

BerichtGeplaatst: 28-06-2015 11:55:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi gedaan, Maarten.

Ikzelf heb een dubbele pitsstraat.



Ik gebruik nog de oude cu unit en oude pitsstraat.
Het eerste pitsstopwissel is een omgebouwde; deze fungeert gewoon als wissel.
De tweede is een orgineel wissel. Als je bij dit wissel afslaat, dan sta
je voor de 1e pitbox. Rij je weer weg, ga je over de kruising de pits uit.
Rij je echter bij het 2e wissel rechtdoor, dan rij je via de kruising naar de 2e pitbox.

Ik zou bij een volgende baan ook de wegversmallingsswissel gebruiken.
In de tijd dat ik deze aan het bouwen was, bestond dit wissel nog niet,
maar er is niet genoeg plaats voor.

Persoonlijk zou ik een dubbele pitsstraat doen, met ruimte voor
de Pit Crew Timing Stands.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenCarr
Medemoderator
Medemoderator


Geregistreerd op: 23 Mei 2015
Berichten: 93
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: 28-06-2015 20:27:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Ziet er goed uit Hans.
Ik neem aan dat de tweede foto de meest recente is ?
Een kruising in de Pitstraat maakt het mogelijk dat elke auto voor zijn eigen Pitbox kan stoppen.
Ik heb ook getwijfeld of ik zoiets zou doen.
Maar ik heb de Pitboxen tegen elkaar aan staan en dan is er geen ruimte voor een kruising.

Je zegt dat je de eerste Pit-wissel heb terug-gebouwd naar een normale wissel.
Betekent dat dat je alleen achter de tweede wissel kunt tanken ?
_________________
met vriendelijke groeten,
MaartenCarr
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
hvand
Slot Race Snelheid 9
Slot Race Snelheid 9


Geregistreerd op: 27 Apr 2015
Berichten: 264

BerichtGeplaatst: 29-06-2015 08:48:11    Onderwerp: Reageren met citaat

De laatste foto is inderdaad de meest recente, ik gebruik alleen de eerste en de laatste van de 4 pitboxen.
De kruising in de pit is ook omgebouwd; de door verbindsnoeren die normaal kruislings zitten, zijn nu links van de rode streep en rechts.
Ik kan alleen na de tweede wissel tanken.
En alleen aan de kant van de pitsboxen.
Aan de andere kant(bij de pitsmuur) niet.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kimi
Slot Race Snelheid 3
Slot Race Snelheid 3


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 116
Woonplaats: ede

BerichtGeplaatst: 26-07-2015 20:53:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Maartencar Werkt je dubbele pits goed met tanken?
En hoe heb je dat goed gekregen?
Heb je ook foto's van je nieuwe pits?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenCarr
Medemoderator
Medemoderator


Geregistreerd op: 23 Mei 2015
Berichten: 93
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: 27-07-2015 09:16:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Kimi,
De dubbele Pits kan zeker goed werken met tanken.Very Happy
Je kunt alleen tanken als je over een tank-pitstop adapter gereden bent.

Om goed gebruik te kunnen maken van een dubbele Pits je moet je wel 1 van de twee Pitlane "inrit"wissels aanpassen.
Een Pitlane "inrit" wissel heeft namelijk electronica in zich, die aan de Control Unit het signaal doorgeeft dat de betreffende auto zich na het passeren van deze wissel in de pits bevindt.
De safetycar wordt hier niet toegelaten en de Control Unit krijgt van deze wissel het signaal dat er een auto in de pits is.

Om een een dubbele pits goed te laten functioneren moet dus 1 van die bijzondere Pitlane wissels als "normale" wissel gaan functioneren.
Hiervoor moet je de wissel aan de onderkant openen [ garantie vervalt] en wat aanpassingen doen.

De beste uitleg voor deze aanpassing vind je hier:
http://www.slotcar.rudgar.de/grundlagen/156-pitstopweichen-entkoppeln.html
In het Duits; dat wel.................. Shocked

"Viel Erfolg !" Succes Very Happy
_________________
met vriendelijke groeten,
MaartenCarr
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
kimi
Slot Race Snelheid 3
Slot Race Snelheid 3


Geregistreerd op: 26 Apr 2015
Berichten: 116
Woonplaats: ede

BerichtGeplaatst: 27-07-2015 17:17:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi dat het zo wel werkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
danny
Slot Race Snelheid 1
Slot Race Snelheid 1


Geregistreerd op: 15 Jul 2015
Berichten: 70
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: 17-09-2015 12:09:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ben aan het kijken voor de aanschaf van de pitlane stukken.

Maarten, daar zie ik dan dat je nu de pitlane (ver)bouwd hebt met de engstelle wissels, mag ik aannemen dat deze de auto's vlotter binnen in de pits laat komen dan de gewone pitwissels? Buiten het feit dat deze sowieso al natuurlijker ogen?

Ook stel je dat je nu slechts een pitstopadapter (tankplaats) gebruikt omdat de dubbele toch niet gebruikt werd. Zelf wil ik toch met 4 echte rijders (geen ghostcars) racen, zou dan je voorkeur gaan naar 1 tankplaats of zou je dan gaan naar 2.

Niet onbelangrijk misschien is dat ik nu vooral met D124 zal racen.

Dan nog een vraagje over de pacecar, is deze een pluspunt, zou ik een ghostcarbay (moet zijn pacecarbay) voorzien of is de pacecarfunctie eerder storend/overbodig of een leuke gimmick? Kortom wat is de mening over de pacecar/functie?


Laatst aangepast door danny op 19-09-2015 19:43:52; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
MaartenCarr
Medemoderator
Medemoderator


Geregistreerd op: 23 Mei 2015
Berichten: 93
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: 19-09-2015 12:23:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Danny,

Ik heb de electronica van de speciale pitlane-wissels omgezet naar de "Engstelle" ingang wissel.
Inderdaad omdat dat lekkerder rijdt en veel natuurlijker oogt; maar ook om ruimte te kunnen maken tussen de pitstraat en het circuit.

Een enkele Pitstraat is bij ons met 4 "echte" rijders geen probleem.
Het wordt een onderdeel van het spelletje om je wisselmoment goed uit te kienen.
Bij schaal 1:24 en een korte Pitlane is het een ander verhaal.

Bij ons rijdt er meestal wel een Ghostcar mee. Deze neemt de wissels willekeurig maar kan nooit de Pitlane ingaan.

Ik zie zelf niet hoe Safetycar of Pacecar een rol kan spelen tijdens de race.
Wij werken met 3 Chaos-schakelaars waarmee je bij een "uitvlieger" de snel de stroom van de baan kunt halen en ook weer terug kunt zetten.
Stel dat 1 auto er uitvliegt en je laat de Safetycar uitrukken. Deze auto komt dan al snel een andere auto tegen waardoor de Pacecar niet verder kan.

Ik heb weleens overwogen om op een losgekoppeld baanstuk een Safetycar te zetten waarvan dan de lichten gaan knipperen zodra de Chaos-schakelaar wordt ingedrukt.
_________________
met vriendelijke groeten,
MaartenCarr
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
danny
Slot Race Snelheid 1
Slot Race Snelheid 1


Geregistreerd op: 15 Jul 2015
Berichten: 70
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: 19-09-2015 19:42:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is heel duidelijk uitgelegd, Maarten.

Mijn vraagstelling was dat minder omdat ik inderdaad de ghostcar plots aan het mengen was met de pacecar, toch twee verschillende zaken Rolling Eyes

Inderdaad de chaosschakeling icm met een statische pacecar met knipperende lichten is zeker een meerwaarde. Iedereen ziet meteen dat de chaosknop gedrukt is en dus de stroom van de baan is. Had ik op mijn analoge baan en zal ik nu weer kunnen doen op de digitale baan.

Dus is nu ook mijn vraag beantwoord, ik hoef geen pacecarbay te voorzien maar eerder de pacecar statisch maken met enkel de werkende knipperlichten en chaosschakelaars voorzien rond baan. En engstelle's wissels aanschaffen. Alsook een dubbel tankplaats voorzien.

Volgende vraag dan maar; wie werkt met AKS (antikollision)?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
danny
Slot Race Snelheid 1
Slot Race Snelheid 1


Geregistreerd op: 15 Jul 2015
Berichten: 70
Woonplaats: Kortemark

BerichtGeplaatst: 04-10-2015 16:59:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik heb de electronica van de speciale pitlane-wissels omgezet naar de "Engstelle" ingang wissel.


Ik zit nog steeds te tobben over mijn pitsstraat.
Waarin verschilt de engstelle wissel versus de pitsstraatwissel?
Maw kan men een pitsstraat maken met een engstelle en een pitsstopadapter zonder de elektronica te gebruiken van een pitlanewissel?
Wetende dat ik geen safetycar zal gebruiken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Robert Hilgers
nog 4
nog 4


Geregistreerd op: 20 Dec 2015
Berichten: 14
Woonplaats: Zaltbommel

BerichtGeplaatst: 24-12-2015 21:25:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Maarten, Voor de speedlimit heb je CockpitXp nodig en toch ook een aparte sensor?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenCarr
Medemoderator
Medemoderator


Geregistreerd op: 23 Mei 2015
Berichten: 93
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: 31-12-2015 08:57:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Robert,
Voor de "Speedlimiter" zoals ik die heb ingebouwd heb je inderdaad Cockpit XP nodig. [url]http://www.cockpit-xp.de/ [/url]

Daar heb ik een "Addon" aan toegevoegd van Ralph Kettler.
De beste uitleg hiervoor vind je op zijn site:[url]http://rk-addons-rbs.npage.de/[/url]
Je moet twee IR-ontvangers inbouwen, die kun je via een stukje hardware aansluiten op de PC waar Cockpit XP op staat.
Binnen Cockpit XP kun je dan de maximum snelheid tussen de twee IR-ontvangers in stappen regelen

Succes.

Ik kan alleen maar berichten plaatsen als ik de BBCode uitschakel.
Weet iemand daar een oplossing voor ?
_________________
met vriendelijke groeten,
MaartenCarr
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
slotracerken
Nieuwe Slotter
Nieuwe Slotter


Geregistreerd op: 11 Feb 2016
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 13-02-2016 22:28:25    Onderwerp: Re: PITLANE Reageren met citaat

hey
ik zou ook graag zo een pitlane hebben met zo'n engstelle, maar welke baandelen zijn dit juist?



als je eeen dubbele pitlane met engstelle wil gebruiken moet je dan ook bedrading of electronica aanpassen?

Zoja hoe moet je dat doen?

alvast dank
slotracerken
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
MaartenCarr
Medemoderator
Medemoderator


Geregistreerd op: 23 Mei 2015
Berichten: 93
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: 16-02-2016 08:51:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb destijds de standaard "engstelle" [1 links en 1 rechts] wat moeten verbouwen.
Allereerst heb ik bij elke "engstelle" een stukje eruit gezaagd.
Dat stukje heb ik daarna verderop weer gebruikt als knik.
Daarna heb ik de techniek vanuit een standaard ingang pitlane-wissel omgezet naar de ingang "engstelle" wissel.
Daarna nog de 2 IR-sensoren ingebouwd voor de "Speedlimit".
Even een klusje, maar goed te doen.
_________________
met vriendelijke groeten,
MaartenCarr
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Slottrack -> Carrera banen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum